Motor JX nebo mTDI?

Budu se v rámci této rubriky rozepisovat spíše o Dieselových motorech. A to i přes to, že benzíňák boxer je pro tento vůz to, co jej proslavilo po celém světě. Protože se zpočátku dělal jako vzduchem chlazený, je to právě to, proč berou kulaťáci i hranaťáky +- jako sobě rovné. T4 a dále je vůz zcela jiné koncepce a jako takový, pokud je mi známo, má své příznivce spíše, co se tuningu týče a T1,T2 a T3 je moc nemusí právě kvůli jimému životnímu stylu. (A hlasité hudbě)Tím se nechci nikoho dotknout - jistě jsou jako všude výjimky.

Zpět j dieselovému motoru, neboli dechtu. Diesel proto, že se dá bus s tímto typem motoru rozumě ekonomicky provozovat. V benzínu jde uživit s LPG, což však zabírá místo a mě osobně smrdí. To, že nezajedete nikam do podzemních garáží, je také velké omezení. Spotřeby motorů jsou zde.

Pokud nekoupíte nějakého krasavce, který je čerstvě zajetý, budete v drtivé většině řešit problém s vydechlou 1,6 D, v lepším případě 1,6TD. Pár sťastlivců s 1,7 to číslo nijak nevytrhne. Každopádně tyto motory jsou na busa prostě slabé a tak se musí hodně točit a vlastně celý život dostávají poměrně slušný kouř. 1,6 však jednu výhodu má a to je levnější povinné ručení.

Bohužel do busa v ČR můžete instalovat jen motor, který se do vozů sériově montoval. Takže všechny kódy motorů zde (převzaté z www.vw-bus.land.de). Otázkou však zůstává, jestli se Vám podaří sehnat dobrý motor a tak v drtivé většině vzhledem k výše uvedenému si musíte připočíst cenu komplet GO. U všech však zůstává to, že opět brzy odejou v důsledku přetěžování.

Z mého pohledu je nejlepší instalace relativne moderního 1,9 TDI nebo mTDI. Bohužel se však nikomu nepodařilo takový motor oficiálně zapsat do TP a tak je takováto instalace nezpůsobilá provozu na pozemních komunikacích. Takže nám srtelníkům zbývá jen 1,6TD. Větší pochopení mají třeba v Německu, kde je takováto zástavba schválená a bězně praktikována. Instalací TDI se v DE zabývá např. p. Jaeger. A tak se vyskytuje paradox, že pokud takovou zástavbu někdo provede v Německu, u nás ji do TP při dovozu zapíšou. A tak má náš národní registr např. 2 auta, kde jedno má 1,9 TDI v papírech a druhému majiteli tvrdí, že to nejde a nikdy nepůjde. A to tvrdí nejen na obci z rozšířenou působností ale i importér VW. Zajímá Vás důvod? Nejčastěji brzdy. Nezbývá než doufat v harmonizaci předpisů v rámci EU. Trohchu se ale bojím, že dřív nám ty krabice shnijou, než to půjde.

Stejné to je i v případě dodatečné montáže katalyzátoru. Myslíte, že Vám někdo změní E? Prostě není zájem udržovat naše staré pasti. Co na tom, že to byla ještě poctivá auta.

Zatím jedinou cestou je přepis na někoho v DE, závratná investice, TÜV, přepis zpět, několik bezesných nocí.

Jakou cestou se vydáte je na Vás. Vždyť motor je srdce celého auta.

Příklad takových instalací TDI a mTDI naleznete zde nebo zde nebo zde nebo na následujících obrázcích:

Fotogalerie: Motory TDI a mTDI

/album/fotogalerie-motory-tdi-a-mtdi/a135a-19-jpg/ /album/fotogalerie-motory-tdi-a-mtdi/e621-19-jpg/ /album/fotogalerie-motory-tdi-a-mtdi/img-7650-jpg/ /album/fotogalerie-motory-tdi-a-mtdi/img-7651-jpg/ /album/fotogalerie-motory-tdi-a-mtdi/img-7652-jpg/ /album/fotogalerie-motory-tdi-a-mtdi/img-7653-jpg/ /album/fotogalerie-motory-tdi-a-mtdi/img-7654-jpg/ /album/fotogalerie-motory-tdi-a-mtdi/img-7655-jpg/ /album/fotogalerie-motory-tdi-a-mtdi/img-7656-jpg/

Anketa

Na jaký Dieselový motor se v T3 spoléháte?

Celkový počet hlasů: 101